Fotó: unsplash.com
Ha még nagyon az elején jársz a vállalkozásodnak, esetleg a tervezési fázisban vagy, joggal merül fel benned a kérdés, hogy mi legyen a domain neved. A legtöbb vállalkozás a saját nevét választja, de vannak olyanok is, akik valamilyen könnyen kiejthető vagy rákereshető webcímet szeretnének, mint például „komuves.hu”.
Az utóbbi jó taktika lehet, ha a gyorsabb ügyfélszerzés a cél, hiszen keresőoptimalizálás szempontjából jobban megéri, illetve ha valaki kevésbé gyakorlott internetező, hamarabb írja oda a .hu utótagot a keresése mellé. Viszont a hátulütője, hogy spam gyanúsnak érzékelheti az ügyfél, mikor hírlevelet küldesz ki neki, vagy a potenciális ügyfelek nem érzik elég professzionálisnak. Azonban az utóbbi egy jól felépített oldallal és márkával ellensúlyozható.
Éppen ezért teljesen megfelelő, ha te nem ezt a módszert szeretnéd alkalmazni, hanem a saját vállalkozásod nevét szeretnéd látni a .hu, .com utótag előtt.
Ezeket viszont érdemes kerülnöd, mert a potenciális ügyfeleid számára zavaró lehet:
– szám a domain-ben (pl.: 2025komuves.hu)
Egy svéd kutatás szerint az alanyok 40%-a leírta a négyjegyű PIN kódját, mert nem bízott a memóriájában. Ha számot használsz a domain nevedben, garantáltan nehezebben jegyzi meg az, aki vissza akar találni hozzád, vagy egy karaktert elgépel, és az oldaladat a böngészője nem találja.
– háromszavas vagy túl hosszú domain (pl.: minosegiepuletfalazas.hu)
A tapasztalat az, hogy a potenciális ügyfelek ezeket a webcímeket rendszeresen elgépelik, vagy egy szót nem jegyeznek meg belőle, esetleg az utolsó szót másra cserélik, itteni esetben például burkolásra. Emellett nehezen kimondhatóak, vagy szórólapokon és névjegykártyákon sokkal kisebb betűkkel férnek oda, főleg, ha mellé egy céges e-mail címet is szeretnél.
– speciális karakterek a domain-ben (pl.: minoseg-falazas.hu vagy minosegi.falazas.hu)
A speciális karakterek is a nehezen megjegyezhető kategóriába sorolhatóak. A szavakat könnyebben megjegyezzük, ezért gyakran kimaradnak a kötőjelek, pontok, pluszjelek a visszaemlékezéseinkből. Emellett az is előfordulhat, hogy rosszul emlékszik vissza a potenciális ügyfél, ezért egy hosszabb webcímnél máshová teszi a kötőjelet vagy a pontot. A pont emellett más célt szolgál a domainek világában, hiszen a subdomaint, azaz alwebcímet jelöli. Ezeket olyan honlapok használják, akiknek valamilyen bejelentkezési felületük van, vagy a fődomainük mellett webshopot üzemeltetnek (pl.: blog.komuves.hu; webshop.komuves.hu). Egyetemek és önkormányzatok is használják (pl.: konyvtar.egyetem.hu vagy muzeum.varos.hu).
Remélem, hogy ezzel a bejegyzéssel tudtam segíteni, és könnyebben megtalálod a számodra és a vállalkozásod számára legmegfelelőbb domaint.
Nem szeretne árajánlatot kérni?
Még túl korainak érzi a vállalkozásához?
Semmi probléma!
Iratkozzon fel, és használja ki a hírleveleimben említett weboldalszerkesztési akcióimat!
Minden jog fenntartva!
Created with systeme.io