Milyen időközönként érdemes frissítened a weboldalad?

Fotó: unsplash.com

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy megcsinálják a weboldalukat vagy megbíznak egy webfejlesztőt a honlapjuk elkészítésével, azután már nem foglalkoznak vele, kipipálják a listájukon, hogy készen van.

Ha az ügyfelek megszerzése a tét, akkor ez a legrosszabb dolog, amit csinálhatsz.

A Google ugyanis azokat a honlapokat előrébb sorolja a keresési listáján, amelyek legalább havonta frissítésre kerülnek. A frissítés lehet egy új kép, egy új szöveg, vagy akár egy szín kicserélése, illetve a keresőoptimalizálás aktualizálása.

Amellett sem szabad elmennünk, hogyha visszatérő weboldallátogatókra teszünk szert. Gondolj bele, te is informálódsz, mielőtt megbízol valakit valamivel. Többször is visszamész a szolgáltató honlapjára, és ha még nem aktuális az, hogy igénybe vedd azt, amit nyújtani tud, elmented magadnak a weboldalt, majd akár hónapokkal később nézel vissza. Egy frissítetlen honlap azt sugallhatja a visszatérő látogatónak, hogy a szolgáltatásod már nem aktuális, befejezted a munkádat, hiszen nem változtattad az árakat, ugyanazok a képek vannak fent, a szöveg is ugyanaz maradt, nem kínálsz semmilyen újat vagy netán akciót. Joggal merül fel benne a kérdés, nem?

Viszont azoknak sem árt átgondolnia a frissítést, akik már számukra megfelelő ügyfélkörrel rendelkeznek. Nekik azért fontos, mert az ügyfelek szeretik az új dolgokat. Sokkal komolyabban veszik azt a szolgáltatót, aki mindig tud újat mutatni a számukra.

Például vegyünk alapul mindkét esetben egy fotós vállalkozást. Ha egy potenciális ügyfél megnézi a weboldalát egy fotósnak, akkor rögtön a galéria érdekli. Miután megnézte, elhatározza, hogy idén lehet, nála fog időpontot foglalni karácsonyi fotózásra. Karácsony előtt visszanéz a weboldalra, és látja, hogy a képek ugyanazok maradtak. Egyből átpártol máshoz, mert azt érzi, hogy a fotós nem dolgozott egész évben, biztosan nem foglalkozik már a fotózással. De a fotós meglévő ügyfele, aki tavaly karácsonykor már részt vett az általa kínált fotózáson hasonlóan érez, vagy úgy látja, hogy a fotós nem fejlődött, nem talált ki újat, pontosan olyat pedig nem szeretne, mint a tavalyi karácsonyi fotósorozat, ezért másik fotóst keres.

Rögtön felmerült benned, hogy a Facebookodat mindig frissíted. Ez természetesen rendjén van, de a Facebook profiloz, nem feltétlen jelensz meg a meglévő ügyfeled hírfolyamában, vagy éppenséggel nem azokat a képeket mutatja, amiket egy hete tettél fel, hanem hónapokkal korábbiakat. Emellett egyre többen inaktiválják a Facebookukat, vagy egyáltalán nem aktívak rajta, ezért a honlapodon várják az újdonságaidat.

Tudom, hogy nehéz az ügyfelek mellett az internetes megjelenéssel foglalkozni, és a Facebook orientált társadalom tévesen kommunikálja, hogy „de hát ott van értelme csak új dolgokat felmutatni”, viszont ez nem igaz. Az ügyfélszerzés csak akkor működik jól, ha a közösségi oldalaid és a weboldalad összhangban frissülnek, nem szabad beleesni abba a hibába, hogy az egyiket elhanyagolod. De én azzal foglalkozom, hogy karbantartsam a weboldaladat, ha te nem tudod. Ne félj, igénybe venni a szolgáltatásaimat!

Nem szeretne árajánlatot kérni?

Még túl korainak érzi a vállalkozásához?

Semmi probléma!

Iratkozzon fel, és használja ki a hírleveleimben említett weboldalszerkesztési akcióimat!